www.talon.cz        

Hra v obraně proti jednotlivým závazkům

          zpátky

Následující text předpokládá hru bez znalosti slohy. Když něco víš, tím lépe pro tebe, zařiď se podle toho.

Sedma

Samotná sedma je hra finančně nezajímavá. Jediný problém pro obranu spočívá ve sledování dvou cílů, které mohou být protichůdné:

a) nepustit zadarmo body aktérovi, pokud by ji hrál na 3 a méně trumfů

b) neflekovat bez rozmyšlení proti bodům hry, na které padne RE a nejde je vyhrát

Někdy je možné problém vyřešit pomocí nástroje, který se nazývá FLEK na hru. Ten sám o sobě v licitovaném mariáši nemá smysl (proč trhat karty kvůli dvacetníku, budou lepší hry); při flekování sedmy může napovědět.

Flekování

Uvážené flekování hry může také napovědět spoluhráči v obraně, který je na forhontu, jak vynést do prvního štychu.

Pokud se k hlášené sedmě vyjadřuješ z obrany jako první, drž se následujících zásad:

- pokud máš 5 a více trumfů, dej na sedmu určitě, na hru skoro vždycky, snad to nějak uhrajete, ne?

- pokud máš 4 trumfy:

Tvoje karta

Výnos

Odpověď

s trhákem

aktér nebo ty

Na sedmu vždy, na hru - pokud nemáš úplně prázdnou kartu, snad to nějak uhrajete, ale není nutné.

s trhákem

kolega

Na sedmu vždy, na hru pouze pokud chceš, aby ti kolega hledal eso, nebo máš silnou kartu a je to jedno..

bez trháka

je to jedno

Na sedmu, na hru pouze v případě silné karty.

 

- pokud máš 3 trumfy

Tvoje karta

Výnos

Odpověď

s trhákem

aktér nebo ty

Pokud máš silnou kartu, dej AMBO. Pokud máš slabou kartu nebo ti chybí barva, dej jenom na hru. Pokud to má aktér kovaný, dá si RE. RE na hru je levnější než RE na sedmu. Kolega za tebou když tak tu sedmu na 2 trumfy dorazí.

s trhákem

kolega

Pokud máš všechny barvy a solidní kartu, dej na sedmu. Pokud chceš, aby ti kolega hledal výnosem eso, dej AMBO.

bez trháka, všechny barvy

je to jedno

Dej na sedmu

bez trháka, bez barvy

je to jedno

Pas

- pokud máš 2 trumfy, dej na hru pouze v případě, že máš ostrou a trháka a k tomu nábuch ve všech barvách. Počítej s tím, že kolega dorazí sedmu i na 2 malé trumfy a zdechlou kartu, přebíráš odpovědnost za jeho flek na sedmu! Jinak pas.

- pokud máš méně než 2 trumfy, pas. Flek na hru na plonk trháka je typický flek typu dement!

 

Pokud se vyjadřuješ k hlášené sedmě jako druhý, už víš, co odpověděl kolega. Když dal AMBO, máš to jednoduché J.

Pokud dal pouze flek na hru, vždy doraž sedmu, pokud máš 2 a více trumfů na ruce, bez ohledu na zbytek listu.

Pokud dal pouze flek na sedmu, můžeš dorazit hru na trháka a silnou kartu. Dáváš informaci kolegovi, že máš ještě minimálně trháka, ale zároveň také aktérovi, jak jsou trumfy rozložené.

Pokud kolega pasoval, drž se následujících zásad: (pouze malé změny oproti předchozím – vyplývají z toho, že nemáš za sebou kolegu, který by ti dorazil na 2 trumfy sedmu)

- pokud máš 4 a více trumfů, dej na sedmu určitě, na hru podle karty

- pokud máš 3 trumfy a všechny barvy, dej na sedmu, na hru podle karty.  Pamatuj si, že v případě výnosu kolegy tvoje AMBO znamená „jsem silný, hledej mi výnosem eso“. Pokud nemáš barvu a i zbytek je slabý, dej pas (můžeš aktérovi přihrát body, ale nejspíš bys mu flekem přihrál body i peníze, protože by to stejně uhrál)

- pokud máš 2 trumfy, dej na hru pouze v případě, že máš ostrou a trháka a k tomu nábuch ve všech barvách. Ten flek musí být tak kovaný, aby si na případné RE mohl kolega dát bez přemýšlení TUTTI na jakoukoliv kartu! Jinak by to byl flek typu dement, nic nevymýšlej a pasuj.

- pokud máš méně než 2 trumfy, pas.

 

1. výnos

Pokud vynášáš, řiď se podle následujících pravidel:

Pokud jsi sedmu flekoval ty (jsi silnější), je to jednoduché, hraj svou nejsilnější barvu.

Pokud sedmu flekoval kolega, záleží na tom, jak flekoval, a na tom, co máš na ruce:

- pokud máš 2 a více trumfů, hned trumfni bez ohledu na cokoliv jiného

- pokud máš nejvýše jeden trumf, zařiď se podle toho, jak flekoval kolega:

            - pokud dal AMBO, hledej mu eso, abys mu předal řízení sehrávky

- pokud dal jenom na sedmu, je to těžký. Začni esem a uvidíš, jestli ti hodí brzdu nebo pokyn k pokračování

- pokud máš jeden trumf a jinak vymlácený list, na kolegovo AMBO můžeš zkusit trumfnout, pokud vynášíš do aktéra